Volgens het rapport The State of Raising Minimum Wage for Restaurants hebben of overwegen de meeste restaurants (80%) de menuprijzen te verhogen om de stijging van de arbeidskosten te compenseren.

Het is gemakkelijk te begrijpen waarom. Op 1 januari 2018 zagen maar liefst 18 staten en 20 steden in de VS – plus veel provincies in Canada – een aanzienlijke stijging van het minimumloon. De kans is dus groot dat u deel uitmaakt van die 80% die de kosten wil compenseren met prijsstijgingen.

Hoewel het verhogen van de prijzen een begrijpelijke benadering is (u moet die kosten toch op de een of andere manier terugverdienen, toch?), Is het misschien niet de beste voor uw bedrijf. Het verhogen van uw prijzen over de hele linie is niet alleen een kortetermijnoplossing voor een langetermijnprobleem, maar u loopt ook het risico klanten te verliezen.

Uw menukaart is meer dan alleen een voertuig om klanten te laten zien welke gerechten u aanbiedt. Een menu kan hun volledige eetervaring verbeteren, de waargenomen waarde van uw merk verhogen, de aankoopbeslissingen van klanten strategisch stimuleren en uw winst vergroten.

1714-schiedam.nl