FRAUDE VAN BEÏNVLOEDERS IS NOG STEEDS EEN BELANG VOOR DE RESPONDENTEN

Af en toe wijzen de reguliere media op fraude met influencers. Gelukkig zijn er veel tools om fraudeurs op te sporen en zo de effecten van influencer-fraude te verminderen. Hopelijk wordt het binnenkort slechts een hoofdstuk in de geschiedenis van de branche, maar influencer-fraude is nog niet helemaal uit de hoofden van merken en marketeers verdwenen. Mogelijk vanwege COVID-zorgen is er dit jaar minder publiciteit over influencer-fraude. De daling van 68% naar 67% is echter klein, dus veel bedrijven maken zich nog steeds zorgen over de praktijk.

Hoewel het aantal bedrijven dat zich zorgen maakt over fraude slechts een klein deel daalde, was er het afgelopen jaar zelfs een aanzienlijke daling van de fraude met influencers. Een jaar geleden beweerde 68% van de respondenten fraude te hebben meegemaakt. Dit jaar beweerde slechts 38% te hebben geleden. Deze statistiek is niet echt verrassend. Er is de afgelopen jaren veel meer publiciteit geweest over influencer-fraude en er zijn nu krachtigere nep-influencer-tools beschikbaar. Misschien is dit een van de redenen voor de toename van het gebruik van influencer-tools en -platforms van derden.

Social media tiktok en instagram

https://www.nextchapter.agency/